Sarah's Diary

UK POPの歌詞和訳と関連記事から英語を学びます

New Order : Round And Round

youtu.be


I just can't help thinking
What you've done to me
You built a wall of love and tore it right down
In front of me
And you think you know what's going on
You keep telling me that I am wrong
I don't care about what you do
'Cause if you mess with me I'll get rid of you

君が今まで 僕にしてきたこと 

思いを巡らせずにはいられない

恋の壁を築き上げて ぶち壊してくれたよね

僕の目の前で

君は何をしているのか 自分ではわかっていたつもりかもだけど

僕が間違ってるって ずっと言ってたよね

君がすることなんて 僕は気にしない

何故かって言えば 君が僕の邪魔をするなら

君を目の前から消し去るだけ


The picture you see is no portrait of me
It's too real to be shown to someone I don't know
And it's driving me wild
It makes me act like a child

君が見つめる写真は 僕のじゃない

僕の知らない他の誰かを 見せつけられるなんてシュール過ぎる

だから僕はおかしくなって

子どもみたいなことをしてしまうんだ

 

You think I am crazy, but what can I do
You waste your time, like my money
It ain't so funny, but it's true
(Don't waste my money, baby)

君は 僕がおかしいって思ってるんでしょ

でも どうしろって言うの

時間の無駄だよ 僕のお金と同じさ

そんなにウケる話でもないけど 本当のことさ

(僕のお金を無駄使いしないで、お願い)

 

Now you can't tell me what's going on
And that I am weak while you are strong
What is it you need, that makes your heart bleed
Do you really know? 'Cause it doesn't show

もう何が起こってるか わからないでしょ

僕は弱いけど 君は強い

君が必要なものって何 そのせいで胸が痛いんでしょ

本当にわかってる?だって見えないんだもの

 

The picture you see is no portrait of me
It's too real to be shown to someone I don't know
And it's driving me wild
It makes me act like a child

君が見つめる写真は 僕のじゃない

僕の知らない他の誰かを 見せつけられるなんてシュール過ぎる

だから僕はおかしくなって

子どもみたいなことをしてしまうんだ

 

The picture you see is no portrait of me
It's too real to be shown to someone I don't know
And it's driving me wild
It makes me act like a child

君が見つめる写真は 僕のじゃない

僕の知らない他の誰かを 見せつけられるなんてシュール過ぎる

だから僕はおかしくなって

子どもみたいなことをしてしまうんだ

 

 

【Words】

特になし

 

【Note】

タイトル "Round And Round" は一度も歌詞に出てこないのですが、何を比喩しているんでしょう。随分激しいカップルみたいですが、彼女と僕のしてやったりしてやられたり、の痛々しい関係性でしょうか 笑