Sarah's Diary

UK POPの歌詞和訳と関連記事から英語を学びます

Electronic : When She's Gone

youtu.be

 

I'm shaking like a leaf on a tree
Do you understand, will you come with me?
Don't make a sound, don't even breathe
They'll understand, why don't we leave?

僕は木に揺れる一枚の葉のよう
わかるかい?君は一緒に来てくれるかな
音を立てないで 息さえ飲むようにして
僕らがどうして去るのか 皆分かってくれるだろう

We can steal a ride on a bus
Drive down a road all covered in dust
Head north by northwest 'til we reach the coast
We'll find an address that don't get the post

バスに無賃乗車して
埃舞う道をひたすら走る
北へ向かって北西方向へ進めば その先は海岸
郵便物さえ届かない場所へ到着するだろう

When she's gone
Even though she won't be long
It just tears my world apart
Puts a hole right through my heart

彼女が去る時
それは間もなく訪れるだろう
僕の世界を真っ二つに引き裂いて
心にぽっかりと穴を開けるんだ

She let me see her new tattoo
It was my name written in blue
A mark of pain across her chest
I was the lover on her breast

新しいタトゥーを見せてくれた君
青い字で刻まれた僕の名前
君の胸に横切る痛みの跡
僕は君の胸に住む 恋人だったんだ

So come with me and don't be afraid
We could be free out of the shade
Your life has begun, come on lets run
Over the ground in an air raid
We've got the gun, don't be afraid

だから一緒においで 怖がらずに
影から逃れてきっと自由になれるだろう
君の人生が始まったんだ さあ一緒に走ろう
周囲一面は空爆だけど
銃だってある だから怖がらないで

Only when this girl has gone
Will I know if I am wrong
Who would choose a life of one?
I can't carry on when she's gone

この子がいなくなったら
僕が間違っていたと悟るのだろうか
1人きりの人生なんて 誰が選べるもんか
彼女なくてはやって行けないよ

Only when this girl has gone
もしこの子がいなくなったら・・・

 

 

【Words】

air raid  空襲、空爆 

 

【Note】
女性コーラスが美しい導入部。不思議なユートピア感のあるリフ。いずれも切なく刹那的で、かけがえのない存在である彼女がもし自分の元を去ってしまったら・・・と、高揚感の中でふとした瞬間に訪れる儚さを印象づけているようです。
大好きな一曲。