Sarah's Diary

UK POPの歌詞和訳と関連記事から英語を学びます

New Order : Jetstream

youtu.be

 

Can you wait
My plane will be arriving shortly
Right there at the gate
I pray that you'll be waiting right there for me
This time could be what
We've both been searching for

まだ待てる?
僕の飛行機は着陸寸前だよ
まさにあのゲート目掛けて
君が僕を出迎えてくれるかなって祈ってる
この瞬間をまさに
僕らは待っていたんだよね 


J-E-T (J-E-T)
You are so good for me (You are so good for me)
You are my jetstream lover
You're how I want to be (Just how I want to be baby)

J-E-T
君って本当に僕にぴったり(ぴったり)
君への気持ちはジェット気流のよう
君みたいになりたくて仕方ないんだ(仕方ないんだ)


J-E-T (J-E-T)
You are so good for me (You are so good for me)
You are my jetstream lover
You're how I want to be (Just how I want to be baby)

J-E-T
君って本当に僕にぴったり(ぴったり)
君への気持ちはジェット気流のよう
君みたいになりたくて仕方ないんだ(仕方ないんだ)


We're so high
I'm watching all the clouds drift by below me
We should try
It's been so long since I made you cry

高まっていく僕たち
僕の下を流れてく雲を じっと眺めてる
頑張らなくちゃ
君の涙を見たのは もう随分前のことだから 


Long Live Love
I just can't get enough of you
I need that engine's push
It's gonna take me home to you

この愛が長続きしますように
君がもっと必要だよ
エンジンをフル稼働させて
君という目的地に到着したい 


J-E-T (J-E-T)
You are so good for me (You are so good for me)
You are my jetstream lover
You're how I want to be (Just how I want to be baby)

J-E-T
君って本当に僕にぴったり(ぴったり)
君への気持ちはジェット気流のよう
君みたいになりたくて仕方ないんだ(仕方ないんだ) 


J-E-T (J-E-T)
You are so good for me (You are so good for me)
You are my jetstream lover
You're how I want to be (Just how I want to be baby)
You were You were meant to be
Home with me
Da da da(...)

J-E-T
君って本当に僕にぴったり(ぴったり)
君への気持ちはジェット気流のよう
君みたいになりたくて仕方ないんだ(仕方ないんだ) 
君は運命の存在
僕の帰る場所なんだ


J-E-T (J-E-T)
You are so good for me (You are so good for me)
You are my jetstream lover
You're how I want to be (Just how I want to be baby)
You are so good for me (You are so good for me)
You are so good for me (Just how I want to be baby)
J-E-T
君って本当に僕にぴったり(ぴったり)
君への気持ちはジェット気流のよう
君みたいになりたくて仕方ないんだ(仕方ないんだ) 
君って本当に僕にぴったり(ぴったり)
君って本当に僕にぴったり(君みたいになりたくて仕方ないんだ)


But you're gone
But you're gone
Don't let it go
Don't let it go
If you don't try
If you don't try
How will you know
How will you know
Da da da da (...)
でも君は去ってしまった でも君は去ってしまった
行かないで 行かないで
やってみなくちゃ やってみなくちゃ
わからないのに わからないのに・・・

 

 

 

Bernard Sumner / Peter Hook / Stephen Paul David Morris / Phillip Cunningham / Ana Chamberlain Lynch / Stuart David Price
© Sony/ATV Music Publishing LLC, Warner/Chappell Music, Inc, Universal Music Publishing Group

 

 

【Note】
切ない遠距離恋愛の歌でしょうか・・・しかし結末は・・・悲しい( ノД`)

ジェットストリームとは?と思い調べてみますと、JALの機長さんが書いた記事に「時には心強い味方になり、時には厄介者にもなるジェット気流」とありました。

 

そこはかとなく浮遊感のあるメロディに、女性コーラスとの掛け合いが印象的で、このアルバムでは一番お気に入りです。PVのバーニーおじさんのステップが可愛い。笑