Sarah's Diary

UK POPの歌詞和訳と関連記事から英語を学びます

Eighth Wonder : I'm Not Scared

www.youtube.com

 

 

 

Your life's a mystery, mine is an open book
If I could read your mind, I think I'd take a look
I don't care
Baby, I'm not scared
あなたの人生ってミステリー 私には何の秘密もないのに
もしあなたの心が読めるなら のぞいてみたい
大丈夫 怖くなんかないわ
What have you got to fight? What do you need to prove?
You're always telling lies, and that's the only truth
I don't care
Baby, I'm not scared
どうして喧嘩しなくちゃいけない?何を証明したいの?
いつも嘘をつくのね それが唯一の真実よ
構わない
私 怖くなんかないから
Tonight the streets are full of actors
I don't know why
Oh, take these dogs away from me
Before they, they bite
今夜も通りは役者でいっぱい
どうしてかしらね
この犬たちをどこかに追い払って
噛みつかれる前に
What have you got to say of shadows in your past?
I thought that, if you paid, you'd keep them off our backs
But I don't care
Baby, I'm not scared
過去の自分の影に何を話すの?
代償さえ払えば 見えないようにもできるはず
でも気にしないわ
私 怖くなんかないから
What have you got to hide? Who will it compromise?
Where do we have to be, so I can laugh and you'll be free?
I'd go anywhere
Baby, I don't care
I'm not scared
I don't care
Baby, I'm not scared
何を隠す必要があるって言うの?誰が妥協するの?
どこなら私は笑顔に あなたは自由になれる?
どこにだって行くわ
ねえ 私気にしないもの
怖いなんて思ってない
気にしないわ
ねえ 私怖くなんかないの
Tonight the streets are full of actors
I don't know why
Oh, take these dogs away from me
Before they, they bite
今夜も通りは役者でいっぱい
どうしてかしらね
この犬たちをどこかに追い払って
噛みつかれる前に
 
Tonight I fought and made my mind up
I know it's right
I know these dogs still snap around us
But I can, I can fight
今夜も喧嘩して私は決めた
きっと正解よ
この犬たちはまだ噛みつこうとしてる
でも 私は戦える 戦えるわ
If I was you, if I was you
I wouldn't treat me the way you do
If I was you, if I was you
I wouldn't treat me the way you do - you
If I was you, if I was you
I wouldn't treat me the way you do
If I was you, if I was you
I wouldn't treat me the way you do - you
もし私があなたなら あなただったら
私にこんな仕打ちはしないわ
もし私があなたなら あなただったら
私にこんな仕打ちはしない・・・
 
I'm not scared
Baby, I don't care
I'd go anywhere
Baby, I'm not scared
I'm not scared
Oh, I'm not scared
私は怖くなんかない
ねえ 気になんてしないわ
どこにだって行って見せる
怖いなんて思ってない
ええ 怖くなんかないもの

 
 
Ashanti S. Douglas / Andre S. Parker / Irving Domingo Lorenzo
© Sony/ATV Music Publishing LLC, Universal Music Publishing Group
 
 
【Words】
open book
1. 開いた本 ⇔closed book
2. 容易に知られるもの[状態]、明白な[周知の・容易に理解できる]もの[事柄]
3. 隠し立てしない人、何の秘密もない人、ざっくばらんな人
 
【Note】
パッツィ・ケンジット!可愛いです♡・・・完全に口パクだけど 笑
ニールの優しい声のIntrospectiveバージョンも大好きですが、PVはあえてPSBでなくEighth Wonderを貼ってみました。金髪ボブにしたくなります 笑