Sarah's Diary

UK POPの歌詞和訳と関連記事から英語を学びます

Pet Shop Boys : Always on My Mind

youtu.be

 

 

Maybe I didn't treat you

quite as good as I should

Maybe I didn't love you

quite as often as I could

Little things I should have said and done

I never took the time

You were always on my mind

You were always on my mind

もしかして君のこと
十分接してあげてなかったのかな 
もしかして君のこと
十分愛してあげてなかったのかな
わずかな事でも きちんと伝えたりしてあげる
時間を取らなくちゃいけなかったのに
いつも君は 僕の心にいたって言うのに
いつも君は 僕の心にいたって言うのに

 

Maybe I didn't hold you

all those lonely, lonely times

and I guess I never told you

I'm so happy that you're mine

If I made you feel second-best

I'm so sorry I was blind

You were always on my mind

You were always on my mind

もしかして君のこと 寂しい寂しい時に
十分抱きしめてあげてなかったのかな 
たぶん 君がいてくれてすごく嬉しいってこと
伝えた試しがなかったよね
もし君が一番の存在じゃないって感じていたなら
本当にごめん 僕が愚かだった
いつも君は 僕の心にいたって言うのに
いつも君は 僕の心にいたって言うのに

 

Tell me, tell me that your sweet love hasn't died

Give me one more chance to keep you satisfied

satisfied

言って欲しい 君の愛情がまだ絶えていないって
僕にもう一度 君を満足させてあげるチャンスをくれないかな
君を満足させてあげたい 

 

Little things I should have said and done

I never took the time

You were always on my mind

You were always on my mind

わずかな事でも きちんと伝えたりしてあげる
時間を取らなくちゃいけなかったのに
いつも僕の心には 君がいたのに
いつも僕の心には 君がいたのに

 

Tell me, tell me that your sweet love hasn't died

Give me one more chance to keep you satisfied

satisfied

You were always on my mind

You were always on my mind

You were always on my mind

You were always on my mind

言って欲しい 君の愛情がまだ絶えていないって
僕にもう一度 君を満足させてあげるチャンスをくれないかな
君を満足させてあげたい 
いつも僕の心には 君がいたのに
いつも僕の心には 君がいたのに
いつも僕の心には 君がいたのに
いつも僕の心には 君がいたのに

 

Maybe I didn't treat you

quite as good as I should

Maybe I didn't love you

quite as often as I could

Maybe I didn't hold you

all those lonely, lonely times

and I guess I never told you

I'm so happy that you're mine

Maybe I didn't love you

もしかして君のこと
十分接してあげてなかったのかな 
もしかして君のこと
十分愛してあげてなかったのかな
もしかして君のこと 寂しい寂しい時に
十分抱きしめてあげてなかったのかな 
たぶん 君がいてくれてすごく嬉しいってこと
伝えた試しがなかったよね
もしかして君のこと 愛してなかったのかな

 

 

【Note】

最後の一行は・・・当然 ”quite as often as I could" がこの後にリフレインで来るはずですよね。そうでないと美しい失恋ソングが破綻してしまいますもの、そう思いたい!!

元々はエルヴィス・プレスリーの曲だそうですが、現代風のアレンジで美しくよみがえっています。